Liczydło

30 grudnia 2012

Domowe kule do kąpieli

Hej
Już jakiś czas chodził za mną pomysł zrobienie kuli do kąpieli, trochę szukałam po internecie przepisu itaki ogólny przepis to :
soda oczyszczona
kwasek cytrynowy
mąka ziemniaczana
olej lub masło np, shea lub oliwka
olejek zapachowy

Jako że z siostrą nie lubimy trzymać się sztywno przepisu robiłyśmy na oko :)
Najpierw zrobiłyśmy bazę : do miski wsypałam szklankę sody oczyszczonej, pół szklanki mąki ziemniaczanej, 5 łyżeczek kwasku i mieszankę zwykłej oliwki do pielęgnacji oraz oleju monoi.
Chciałyśmy do kul użyć to co miałyśmy do wykończenia w zapasie kosmetycznym. I tak w miarę wyrabiania masy dłonią dodawałyśmy olejku jeśli kula się nie lepiła.
Chciałyśmy zrobić kule o różnych zapachach i dlatego w końcowym etapie lepienia kuli dodawałam po kilka kropel olejków zapachowych ( przed zrobieniem trzeba sprawdzić czy mogą one być stosowane w kontakcie ze skórą )
I tak wyszło nam sporo tych kuleczek :)














Kilka kul trafiło w prezencie do mojej szwagierki i czekam na jej opinię :) Kilka sztuk zostawiłam dla siebie ale niestety z powodu braku czasu sama jeszcze nie korzystałam z kul.

To co teraz widzę odnośnie tych kul to są troszkę za sypkie i jakoś się rozlatują.
Ale już wiem w czym był błąd i następnym razem zrobię je troszkę inaczej.

Poniżej podaję link do filmiku Czarszki która pokazuje jak takie kule zrobić, i z tego przepisu skorzystam następnym razem
http://www.youtube.com/watch?v=H4G0xgzNEZQ


A czy wy próbowałyście kiedyś robić kule do kąpieli?


Karolina 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za wszystkie komentarze :) Są one pomocne dla nas przy prowadzeniu bloga, na pytania zadane odpowiadamy pod komentarzem :)